Všeobecné obchodné podmienky

pre kúpne zmluvy uzavreté prostredníctvom elektronického obchodu www.bezanex.sk


Všeobecné ustanovenia


Zmluvné strany

Predávajúci
Názov:             BEZANEX s.r.o
Sídlo:               Gabčíkovská cesta 1025/28, 929 01 Dunajská streda, Slovenská republika       
IČO: 45512965 
DIČ: 2023025521 / IČ DPH: SK2023025521

Spoločnosť je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súd Trnava, Oddiel: Sro, vložka číslo: 25460/T
Bankové spojenie: Všeobecná úverová banka a.s.
Číslo účtu:  2740835053/0200

(ďalej len „predávajúci“ )
 
Kupujúci
Nákup tovaru prostredníctvom elektronického obchodu môžu uskutočňovať fyzické osoby aj právnické osoby bez ohľadu na právnu formu, zaregistrované v databáze elektronického obchodu prevádzkovaného predávajúcim (ďalej len „kupujúci“) a umiestneného na www.bezanex.sk (ďalej len „elektronický obchod“).

Právne vzťahy predávajúceho s kupujúcim – fyzickou osobou (spotrebiteľom) sa spravujú príslušnými ustanoveniami zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode, zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa, zákona č. 108/2000 Z.z .o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji ako aj zákona č. 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník a týmito všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej len „VOP") upravujúcimi podrobnosti pri uzatváraní a realizácii kúpnych zmlúv. 
Právne vzťahy predávajúceho s kupujúcim, ktorý je podnikateľom v zmysle §2, ods. (2) zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník), výslovne neupravené týmito VOP ani zmluvou medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník, v platnom znení, ako aj súvisiacimi predpismi.

  1. Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy (ďalej len „kúpna zmluva“ alebo „zmluva“ ) uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim. Nákup v elektronickom obchode je možný iba po registrácii na stránke www.bezanex.sk
  2. Predmetom je kúpa a predaj tovaru prostredníctvom elektronického obchodu predávajúceho.
  3. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že súhlasí s tým, že tieto všeobecné obchodné podmienky sa budú vzťahovať na všetky kúpne zmluvy uzavreté na internetovej stránke elektronického obchodu, ktorý prevádzkuje predávajúci, na základe ktorej predávajúci dodá tovar prezentovaný v elektronickom obchode kupujúcemu a na všetky vzťahy medzi kupujúcim a predávajúcim, ktoré vznikli pri uzatváraní kúpnej zmluvy a pri reklamácii tovaru.
  4. Tovarom v elektronickom obchode predávajúceho sú produkty alebo služby, ktoré sa nachádzajú v ponuke spoločnosti Bezanex s.r.o. pre nákup prostredníctvom internetovej stránky www.bezanex.sk.
  5. Tovar zhotovený podľa osobitných požiadaviek kupujúceho je tovar, ktorý bol špeciálne objednaný od dodávateľa predávajúceho pre konkrétneho kupujúceho na základe špecifikácie danej kupujúcim a za ktorý bola predávajúcim požadovaná finančná záloha prostredníctvom zálohovej faktúry. Predávajúci negarantuje okamžitú dostupnosť všetkých tovarov prezentovaných v elektronickom obchode. Dostupnosť a dodacia lehota konkrétneho tovaru bude špecifikovaná v potvrdení objednávky predávajúcim doručenom kupujúcemu emailom.

Objednávka, kúpna zmluva


  1. Tovar je možné objednať vložením do nákupného košíka v internetovom obchode (ďalej len E-shop) na stránke www.bezanex.sk   a v predajni na adrese: Gabčíkovská cesta 1025/28, Dunajská Streda.
  2. Objednávky ďalej prijímame telefonicky ako aj prostredníctvom emailu na: objednavky@bezanex.sk
  3. Kúpna zmluva je uzavretá záväzným akceptovaním objednávky kupujúceho predávajúcim vo forme e-mailovej správy. Kupujúci môže zaslať objednávku najmä prostredníctvom vyplneného formulára na internetovej stránke predávajúceho, ale aj vo forme telefonickej, resp. emailovej objednávky kupujúceho predávajúcemu (ďalej len „objednávka).
  4. Podmienkou platnosti objednávky je pravdivé a úplné vyplnenie všetkých údajov a náležitostí požadovaných v registračnom formulári v E-shope.
    Objednávka/ registračný formulár musí obsahovať:
    1. v prípade fyzickej osoby: meno a priezvisko, poštovú adresu, adresu dodania tovaru, telefónne číslo a emailovú adresu kupujúceho
    2. v prípade firmy: údaje v bode A) aj názov a adresu firmy, IČO, DIČ, IČ DPH, oblasť  podnikania, adresu dodania tovaru, fakturačnú adresu.
    3. Kód a názov tovaru, počet, cenu, dátum vystavenia objednávky, spôsob úhrady a spôsob dopravy alebo prevzatia tovaru.
    V prípade nezrovnalostí v objednávke, nedostupnosti tovaru alebo zmeny ceny predávajúci bude kontaktovať kupujúceho  telefonicky alebo emailom.
    Záväzné akceptovanie objednávky nastane po overení dostupnosti, termínu dodania tovaru, resp. prípadnej zálohovej platby požadovanej predávajúcim. Automaticky vykonávané oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému predávajúceho sa nepovažuje za záväzné akceptovanie objednávky.
  5. Predávajúci je oprávnený aj v prípade objednávky tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho vyžiadať od kupujúceho zálohu v dohodnutej výške. Kupujúci v takomto prípade nemôže odstúpiť od uzavretej zmluvy. Kupujúci sa zaväzuje zaplatiť predávajúcemu zmluvnú pokutu vo výške poskytnutej zálohy za bezdôvodné neprevzatie tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho. Zaplatením zmluvnej pokuty sa kupujúci nezbavuje povinnosti zaplatiť kúpnu cenu v plnej výške.
  6. Expedovanie tovaru je iba počas pracovných dní od 9.00 do 13.00 hod. Dodanie tovaru je zabezpečené zmluvným prepravcom cca. do 3 dní, ak je tovar  na sklade. Tovar je možné prevziať aj  osobne v predajni: Gabčíkovská cesta 1025/28, Dunajská streda,  počas otváracích hodín.
  7. Kupujúci môže  zrušiť (stornovať) objednávku bez poplatku, do 24 hodín po zaslaní objednávky , ak ešte tovar nebol expedovaný. Zrušiť objednávku môže prostredníctvom elektronickej pošty alebo telefonicky. Nevzťahuje sa na produkty vyrobené na mieru, podľa osobitných požiadaviek kupujúceho.

Práva a povinnosti zmluvných strán


Práva a povinnosti predávajúceho
  1. Predávajúci je povinný dodať na základe záväznej akceptácie objednávky kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite a termíne a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu, zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal  platné právne predpisy SR. Ďalej je predávajúci povinný odovzdať najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo elektonickej forme všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru.
  2. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar.

Práva a povinnosti kupujúceho
  1. Kupujúci je povinný prevziať zakúpený alebo objednaný tovar, zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru, nepoškodzovať dobré obchodné meno predávajúceho. Kupujúci je povinný potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby.
  2. Kupujúci má právo na dodanie v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznej akceptácii objednávky

Dodacie podmienky


  1. Predávajúci je povinný splniť objednávku kupujúceho a  dodať mu tovar v lehote uvedenej v záväznej akceptácii objednávky. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v akceptácii objednávky kupujúceho predávajúcim.
  2. Pri doručení tovaru kupujúci dostáva doklad o prevzatí tovaru, ktorý je zároveň dokladom o zaplatení tovaru v prípade platby na dobierku. Daňový doklad s vyčíslením kúpnej ceny a DPH, teda faktúra spolu s dodacím listom je pribalená k tovaru (vo vnútri zásielky).
  3. Kupujúci je povinný dôkladne skontrolovať zásielku, teda tovar a jeho obal pri jeho prevzatí od kuriéra/dopravcu. Reklamáciu za prípadné nedodanie tovaru vinou kuriéra alebo poškodenie tovaru zavinené kuriérskou službou je nutné v takýchto prípadoch uplatňovať priamo u pracovníka kuriérskej služby.
    V prípade, že kupujúci zistí pri preberaní, že tovar alebo obal tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru. V prípade zistenia poškodenia tovaru je povinný kupujúci vyhotoviť záznam - reklamáciu o rozsahu a povahe poškodenia tovaru, ktorú potvrdí dopravca. Poškodený tovar kupujúci od prepravcu neprevezme a poškodenie tovaru kupujúci zaznačí do dokladu o prevzatí tovaru.

    Reklamácie mechanického poškodenia obalu zapríčineného prepravou, prevzatie ktorého bez výhrad potvrdí kupujúci pracovníkovi kuriérskej služby, nebudú predávajúcim akceptované ako oprávnené.
    V prípade, že obal nie je mechanicky poškodený a kupujúci zistí závadu až po rozbalení tovaru, je povinný túto skutočnosť oznámiť predávajúcemu bezodkladne, najneskôr do 48 hodín po prevzatí tovaru. Po uplynutí tejto doby, reklamácie nebudú akceptované.
    Kupujúci je povinný oznámiť predávajúcemu zistené nedostatky (závady, poškodenia) písomnou formou (e-mail) vyplneným Reklamačného formulára
    (verzia xlsx, verzia pdf), kde je nutné detailne tieto nedostatky popísať, doložiť fotografiu poškodeného tovaru a uviesť želaný spôsob reklamácie.
  4. V prípade, ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na miesto určené v kúpnej zmluve kupujúcim, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti  na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve a podpísať protokol o doručení a odovzdaní tovaru. V prípade, ak kupujúci tovar neprevezme v lehote uvedenej v kúpnej zmluve, resp. v záväznej akceptácii objednávky, je predávajúci oprávnený účtovať kupujúcemu skladné vo výške 20 Eur za každý deň uskladnenia tovaru. Po uplynutí 14 dní odo dňa, keď bol kupujúci povinný prevziať tovar, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a predať tovar tretej osobe. Po predaní dohodnutého tovaru tretej osobe sa záloha za dohodnutý tovar zaplatená kupujúcim započíta v celej výške na zmluvnú pokutu, ktorú je povinný kupujúci zaplatiť predávajúcemu.
  5. Ak bude potrebné dodávku tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na mieste určenom v kúpnej zmluve, všetky náklady s tým vzniknuté hradí kupujúci, a to najmä opakované dodanie tovaru na miesto určenia v kúpnej zmluve a skladné vo výške uvedenej v bode 3. týchto Všeobecných obchodných podmienok. Dodanie tovaru je uskutočnené jeho odovzdaním kupujúcemu alebo odovzdaním tovaru na prepravu prvému prepravcovi alebo odmietnutím prevzatia tovaru, ktoré dopravca vyznačí v protokole o doručení a odovzdaní tovaru.
  6. Predávajúci neručí kupujúcemu za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú kuriérskou službou alebo transportnou spoločnosťou prípadne udaním  nesprávnej adresy kupujúceho. Reklamáciu za prípadné nedodanie tovaru vinou kuriéra, dopravcu alebo poškodenie zásielky zavinené kuriérskou službou, dopravnou spoločnosťou je nutné v takýchto prípadoch uplatňovať priamo u pracovníka kuriérskej služby alebo dopravnej spoločnosti.
  7. V prípade nedodania tovaru z dôvodu vyššej moci alebo z dôvodu ukončenia jeho výroby predávajúci bezodkladne informuje kupujúceho o dôvode nedodania. Predávajúci je povinný poskytnúť možnosť dodania náhradného tovaru. Kupujúci má právo odmietnuť možnosť dodania náhradného tovaru a odstúpiť od objednávky uvedeného tovaru. V prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti budú pri zrušení objednávky finančné prostriedky vrátené kupujúcemu v lehote 14 pracovných dní  na bankový účet.
  8. Váha, rozmery a ostatné údaje o tovare obsiahnuté v katalógoch, prospektoch a iných písomnostiach predávajúceho umiestnené v elektronickom obchode sú nezáväznými údajmi.

Spôsob platby a dodania tovaru


  1. Objednávku z E-shopu je možné uhradiť nasledujúcimi spôsobmi:
    Platba v hotovosti - v predajni na adrese: Gabčíkovská cesta 1025/28, 929 01 Dunajská Streda. Vyberte  si tento  spôsob platby, ak ste sa rozhodli pre osobný odber.
    Platba na dobierku - celkovú sumu za tovar uhradíte až pri preberaní zásielky.
    Zálohová platba – tovar odosielame po pripísaní finančných prostriedkov na náš účet alebo po zaslaní potvrdenia o prevode, tj. výpisu z banky, z internetbankingu.
  2. Tovar zasielame kupujúcemu  ihneď po skompletizovaní celej objednávky,  na adresu, ktorú kupujúci uviedol v objednávke.
    Spôsob dodania tovaru:
    1. Osobný odber:
      Tovar je možné odobrať osobne v predajni na adrese : Bezanex s.r.o., Gabčíkovská cesta 1025/28,  929 01 Dunajská Streda. Po skompletizovaní Vašej objednávky Vás informujeme, kedy si môžete vyzdvihnúť Váš objednaný tovar na predajni počas otváracích hodín. 

       

      Tovar ktorý nie je v predajni,  ale je na sklade bude dodaný v čo najkratšom termíne, zvyčajne do 1-2 týždňov. V prípade vyčerpania skladových zásob bude táto skutočnosť oznámená zákazníkovi mailom a objednávka nedodaného tovaru bude stornovaná

    2. Kuriérom:
      Tento spôsob dopravy je zabezpečený transportnou spoločnosťou. Náklady na dopravu sa odvíjajú od platného sadzobníka dopravných spoločností, ktoré dopravu zabezpečujú (TOPTRANS).

      Dopravné náklady sa odvíjajú:
      • od hmotnosti objednaného tovaru
      • miesta doručenia
      • výšky nákupu (suma faktúry bez DPH)
      • balného a poistenia

      Vo výnimočných prípadoch najmä pri objednávke  koľajníc a profilov posuvných systémov môže byť cena dodatočne upravená o čom bude zákazník dopredu informovaný.  
        Balné može byť účtované zvlášť vo výške 3,-€ s DPH, okrem výnimočných prípadov, kedy nie je potrebné tovar ďalej baliť za účelom ochrany pred vonkajšími vplyvmi.

      Ceny dopravy pre Slovenskú republiku
       

      • pri objednávke do 100,- € s DPH je cena prepravy 7,- € s DPH
      • pri objednávke od 100,- € do 300,- € s DPH  je cena prepravy 6,- € s DPH 
      • pri objednávke nad 300,- € a viac s DPH   je cena prepravy 3,- € s DPH  

      Tieto podmienky platia pri objednávke tovaru v celkovej hmotnosti do 80 kg. Pri tovare s hmotnosťou nad 80 kg, zákazník hradí 70% z celkovej sumy prepravy.

      Minimálna cena dopravy je 3,-€ s DPH.

      Pri objednávke a zaslaní tovaru do zahraničia:
      • základná sadzba dopravných nákladov je 15€ pre ČR
      • pri balíkoch s váhou nad 35kg dopravné náklady budú riešené  individuálne, kupujúci budú kontaktovaní telefonicky.
      • vyžadujeme úhrada na predfaktúru (platba dopredu), tovar odošleme po pripísaní finančných prostriedkov na náš účet alebo po zaslaní potvrdenia o prevode - výpis z internet bankingu alebo scan potvrdenia z banky o prevode finančných prostriedkov

    3. Iné spôsoby dopravy
      V prípade potreby zákazníka môžeme použiť inú službu (napr. Slovenská pošta, a.s.- len do hmotnosti 0,5 kg brutto), t.j. pri objednávke tovaru s menšími rozmermi a hmotnosťou avšak len po telefonickom alebo osobnom dohovore s oddelením objednávok (objednavky@bezanex.sk)

    Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu cien tovaru a dopravy.
     
  3. Ku každej objednávke, je pridaný baliaci materiál, a preto sa suma za baliaci materiál účtuje od použitia na danú objednávku. Minimálna suma baliaceho materiálu je od 0,72 Eur s DPH.  
  4. Tovar zasielame spravidla v originálnych obaloch, ktoré sú  zabalené  aj do ochranných obalov. V prípade poškodenia obalu reklamujte tovar priamo u  prepravnej služby a tovar nepreberte. Za takto poškodený tovar zodpovedá prepravná spoločnosť! Rozbaľte a preberte priamo pred kuriérom, v prípade poškodenia spíšte reklamačný protokol s kuriérom!
  5. V prípade poškodenia, nefunkčnosti tovaru alebo nezrovnalostí v množstve, kvalite alebo druhu tovaru  kontaktujte nás telefonicky aj písomne zaslaním Reklamačného formulára v lehote 7 kalendárnych dní od dodania tovaru. Neskoršie reklamácie nebudú akceptované. Pri reklamácii sa držte pokynov uvedených v časti „ Záruka a reklamácie".
  6. Kupujúci  je oprávnený vrátiť nepoužitý tovar v pôvodnom, neporušenom obale do 7 dní, okrem výrobkov vyrobených na mieru, podľa osobitých požiadaviek kupujúceho. Zakúpený tovar vrátane dokumentácie a príslušenstva zašlite spolu s dokladom o kúpe späť  aj s číslom vášho účtu na našu adresu alebo ho príďte odovzdať osobne na našu predajňu. 
    Kupujúci zasiela vrátený tovar predávajúcemu na vlastné náklady, ale nie na dobierku. Predávajúci sa zaväzuje vrátiť kupujúcemu cenu zaplatenú za príslušný tovar v lehote 14 kalendárnych dní odo dňa prijatia vráteného tovaru  na účet kupujúceho.

Kúpna cena


  1. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu tovaru dohodnutú v kúpnej zmluve a/alebo podľa cenníka predávajúceho platného v čase  uzatvorenia  kúpnej zmluvy vrátane nákladov na doručenie tovaru, prípadne iných, s doručením súvisiacich nákladov (ďalej len „kúpna cena“) formou:
    1. hotovostnej platby pri osobnom odbere tovaru
    2. dobierkou pri doprave cez kuriérsku spoločnosť alebo
    3. inou, medzi kupujúcim a predávajúcim písomne dohodnutou formou.
  2. Dohodnuté ceny sú záväzné v rámci dohodnutej odbernej lehoty. Predávajúci si však vyhradzuje právo na zmenu kúpnej ceny ešte nevyprodukovaného, ale objednaného tovaru, v prípade zmeny právnych predpisov, zmeny cien od výrobcov alebo dodávateľov tovaru, resp. v prípade pohybu výmenných kurzov o viac ako 10%.
  3. V prípade, ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy pred zaplatením celej kúpnej ceny, zmluvné strany sa dohodli, že zaplatená záloha na kúpnu cenu sa započíta v celej výške na zmluvnú pokutu, ktorú je povinný kupujúci zaplatiť predávajúcemu, ak v kúpnej zmluve nie je dohodnuté inak. V prípade, ak kupujúci nezaplatí predávajúcemu celú kúpnu cenu pri prevzatí tovaru, zmluvné strany sa dohodli, že predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej  zmluvy a zaplatená záloha na kúpnu cenu sa započíta v celej výške na zmluvnú pokutu, ktorú je povinný kupujúci zaplatiť  predávajúcemu, ak v kúpnej zmluve  nie je dohodnuté inak. Odstúpenie spotrebiteľa od kúpnej zmluvy sa riadi ustanoveniami § 12 z. č. 108/2000 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji.
  4. Kúpna cena je splatná ihneď. V prípade neuhradenia kúpnej ceny do 14 dní od dodania tovaru má predávajúci právo uplatniť úrok z meškania vo výške 0,05% z dlžnej sumy za každý deň omeškania s platbou.

Reklamačný poriadok


  1. Predávajúci je povinný kupujúcemu dodať tovar, odovzdať doklady, ktoré sa na tovar vzťahujú a umožniť kupujúcemu nadobudnúť vlastnícke práva k tovaru.

    Predávajúci je povinný dodať tovar v množstve, akosti a vyhotovení ako určuje kúpna zmluva a musí ho zabaliť alebo vybaviť na prepravu vhodným spôsobom a odovzdať kupujúcemu doklady, ktoré sú potrebné na prevzatie a užívanie tovaru.

Záruka
  1. Na tovar zakúpený osobne alebo prostredníctvom E-shopu je poskytovaná záruka 24 mesiacov. Nevzťahuje sa na chyby spôsobené nešetrným zaobchádzaním, poškodením tovaru spôsobeným prepravcom (viď. Obchodné podmienky), alebo mechanickým poškodením. Záruka začína plynúť dňom prevzatia výrobku kupujúcim.
  2. Nárok na uplatnenie záruky u predávajúceho kupujúcim zaniká:
    • nepredložením dokladu o zaplatení, dodacieho listu alebo záručného listu, príslušenstva alebo dokumentácie tovaru
    • neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru
    • uplynutím záručnej doby tovaru
    • mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim
    • používaním tovaru v podmienkach, ktoré  neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu
    • neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar
    • poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, obsluhou alebo používaním  v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými  zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR
    • poškodením tovaru neodvrátiteľnými  a/alebo nepredvídateľnými udalosťami
    • poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením
    • neodborným zásahom, poškodením pri doprave, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci
    • zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby

Reklamácie

Reklamáciu, vrátane odstránenia chyby, je predávajúci povinný vybaviť do 30 dní odo dňa, kedy mu bola reklamácia alebo správa o chybách doručená, ak sa predávajúci s kupujúcim nedohodne na lehote dlhšej. Ak ide o chybu, ktorej odstránenie si vyžiada lehotu dlhšiu ako 30 dní alebo o chybu, ktorej uznanie predávajúcim si vyžiada vypracovanie znaleckého posudku, je predávajúci oprávnený predĺžiť lehotu vybavenia reklamácie, maximálne však o 30 dní. O predĺžení lehoty je predávajúci povinný informovať kupujúceho pred uplynutím riadnej 30-dennej reklamačnej lehoty.

Reklamovať tovar môžu zákazníci  písomne (poštou, emailom: objednavky@bezanex.sk), alebo osobne v predajni:  Gabčíkovská cesta 1025/28, Dunajská Streda.

Pri tovare, ktorý bol doručený dopravnou spoločnosťou je nutné reklamáciu nahlásiť písomne (emailom) najneskôr do 48 hodín od prevzatia tovaru.

Poškodený, reklamovaný tovar je potrebné doručiť predávajúcemu poštou na adresu: BEZANEX s.r.o., Gabčíkovská cesta 1025/28, 929 01 Dunajská Streda, alebo priniesť osobne do predajne v Dunajskej Strede.

Do zásielky okrem vráteného tovaru kupujúci priloží vyplnený Reklamačný formulár (verzia xlsx, verzia pdf), v ktorom uvedie z akého dôvodu výrobok reklamuje. Je nutné, aby kupujúci podrobne popísal vady a dôvody reklamácie. Ďalej priloží: kópiu faktúry, alebo údaje, podľa ktorých je možné kupujúceho a jeho objednávku identifikovať (najlepšie číslo objednávky, faktúry, dodací list).
V reklamačnom formulári uveďte želaný spôsob vybavenia reklamácie: odstránenie vady /výmena tovaru, zámena tovaru za iný, vrátenie peňazí. V prípade žiadosti o vrátenie peňazí uveďte číslo účtu a kód banky, na ktorý vám bude čiastka prevedená.


Ochrana osobných údajov


  1. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci je na účely riadneho vybavenia a doručenia objednávky v prípade, ak je fyzickou osobou, povinný oznámiť predávajúcemu v objednávke svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a e-mailovú adresu.
  2. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci je na účely riadneho vybavenia a doručenia objednávky v prípade, ak je právnickou osobou, povinný oznámiť predávajúcemu v objednávke svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, IČ DPH (ak mu bolo pridelené), číslo telefónu a e-mailovú adresu.
  3. Kupujúci, ktorý sa v rámci internetového obchodu zaregistroval, si môže kedykoľvek skontrolovať a zmeniť poskytnuté osobné údaje, ako aj zrušiť svoju registráciu po prihlásení sa na internetovej stránke elektronického obchodu v časti Informácia o účte.
  4. Predávajúci týmto oznamuje kupujúcemu, že v zmysle čl. 6 ods.1 písm. b) Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27.apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov), (ďalej len „Nariadenie“), predávajúci ako prevádzkovateľ informačného systému bude v procese uzatvárania kúpnej zmluvy spracúvať osobné údaje kupujúceho bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby, keďže spracúvanie osobných údajov kupujúceho bude vykonávané predávajúcim v rámci predzmluvných vzťahov s kupujúcim a spracúvanie osobných údajov kupujúceho je nevyhnutné na plnenie z kúpnej zmluvy, v ktorej vystupuje kupujúci ako jedna zo zmluvných strán.
  5. V zmysle čl. 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia môže predávajúci po doručení objednaného tovaru, resp. služby kupujúcemu, na základe oprávneného záujmu spracúvať osobné údaje kupujúceho aj na účely priameho marketingu a zasielať na e-mailovú adresu kupujúceho informácie o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch, resp. službách.
  6. Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR.
  7. Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s čl. 5 ods.1 písm. a) a písm. b) Nariadenia, bude osobné údaje kupujúceho získavať výlučne na účel uvedený v týchto obchodných a reklamačných podmienkach.
  8. Predávajúci vyhlasuje, že na iné účely ako je uvedené v týchto obchodných a reklamačných podmienkach bude získavať osobné údaje kupujúceho vždy osobitne na adekvátnom právnom základe a zároveň zabezpečí, že sa tieto osobné údaje budú spracúvať a využívať výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu na ktorý boli zhromaždené a nebude ich združovať s osobnými údajmi, ktoré boli získané na iný účel alebo na účel plnenia kúpnej zmluvy.
  9. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky potvrdil, že predávajúci mu dostatočným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom oznámil:
    1. svoje identifikačné údaje, ktoré sú uvedené v čl. 1. týchto obchodných a reklamačných podmienok preukazujúce totožnosť predávajúceho,
    2. kontaktné údaje predávajúceho, resp. zodpovednej osoby predávajúceho,
    3. účel spracúvania osobných údajov ktorým je uzavretie kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim a právny základ spracúvania osobných údajov,
    4. že požadované osobné údaje na účely uzavretia kúpnej zmluvy a riadneho vybavenia a doručenia objednávky je kupujúci povinný poskytnúť,
    5. ak sa spracúvanie zakladá na čl. 6 ods.1 písm. f), že oprávneným záujmom, ktorý predávajúci sleduje, je priamy marketing,
    6. identifikačné údaje tretej strany, ktorou je spoločnosť, ktorá doručí kupujúcemu objednaný tovar, resp. identifikačné údaje iných príjemcov alebo kategórie príjemcov osobných údajov ak existujú,
    7. dobu uchovávania osobných údajov, resp. kritériá na jej určenie,
  10. Predávajúci vyhlasuje, že bude spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje Nariadeniu ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať.
  11. Predávajúci v súlade s Nariadením poskytuje kupujúcemu, ktorého údaje spracúva, nasledujúce informácie:
    1. totožnosť a kontaktné údaje predávajúceho a v príslušných prípadoch zástupcu predávajúceho,
    2. kontaktné údaje prípadnej zodpovednej osoby,
    3. účely spracúvania, na ktoré sú osobné údaje určené, ako aj právny základ spracúvania,
    4. ak sa spracúvanie zakladá na čl. 6 ods. 1 písm. f), oprávnené záujmy, ktoré sleduje predávajúci alebo tretia strana,
    5. okruh príjemcov, alebo kategórie príjemcov osobných údajov, ak existujú,
    6. v relevantnom prípade informáciu o tom, že predávajúci zamýšľa preniesť osobné údaje do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii,
    7. dobu uchovávania osobných údajov, resp. kritériá na jej určenie,
    8. informácie o existencii práva požadovať od predávajúceho prístup k jeho osobným údajom a práva na ich opravu alebo vymazanie alebo obmedzenie spracúvania alebo práva namietať proti spracúvaniu ako aj práva na prenosnosť údajov,
    9. právo podať sťažnosť dozornému orgánu,
    10. informácie o tom, či je poskytovanie osobných údajov zákonnou alebo zmluvnou požiadavkou, alebo požiadavkou, ktorá je potrebná na uzavretie zmluvy, či je kupujúci povinný poskytnúť osobné údaje, ako aj možné následky neposkytnutia takýchto údajov,
    11. existenciu automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania;
    Kupujúci má právo získať od predávajúceho kópiu osobných údajov, ktoré sa spracovávajú a k nej má právo získať aj všetky vyššie uvedené informácie. Za akékoľvek ďalšie kópie o ktoré kupujúci požiada môže predávajúci účtovať poplatok zodpovedajúci administratívnym nákladom na vyhotovenie kópie.
  12. Ak kupujúci uplatní svoje právo podľa bodu X.11 písomne alebo elektronicky a z obsahu jeho žiadosti vyplýva, že uplatňuje svoje právo podľa bodu X.11 , žiadosť sa považuje za podanú podľa tohto Nariadenia.
  13. Kupujúci má právo u predávajúceho namietať voči spracúvaniu jeho osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu, vrátane profilovania v rozsahu, v akom súvisí s takýmto priamym marketingom. Ak kupujúci namietne takéto spracúvanie, predávajúci ukončí spracúvanie osobných údajov na účely priameho marketingu odo dňa doručenia takejto námietky predávajúcemu a osobné údaje dotknutého kupujúceho sa na takéto účely už nesmú a nebudú spracúvať.
  14. Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať o tom sťažnosť Úradu na ochranu osobných údajov SR. Ak kupujúci nemá spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu, jeho práva môže uplatniť zákonný zástupca.
  15. Predávajúci prijme vhodné opatrenia s cieľom poskytnúť kupujúcemu všetky informácie uvedené v bode X.11 v stručnej, transparentnej, zrozumiteľnej a ľahko dostupnej forme, jasne a jednoducho formulované. Predávajúci poskytne informácie elektronicky alebo v súlade s Nariadením inými prostriedkami, na ktorých sa s kupujúcim dohodne.
  16. Informácie o opatreniach, ktoré sa prijali na základe žiadosti kupujúceho, poskytne predávajúci kupujúcemu bez zbytočného odkladu, v každom prípade do jedného mesiaca od doručenia žiadosti.
  17. Predávajúci oznamuje týmto kupujúcemu, že z titulu plnenia uzavretej zmluvy sa pri spracúvaní osobných údajov kupujúceho predpokladá, že osobné údaje kupujúceho budú poskytnuté a sprístupnené nasledovným tretím stranám, resp. okruhom príjemcov:
    1. Slovenská pošta, a.s., so sídlom Partizánska cesta 9, 975 99 Banská Bystrica, IČO: 36631124, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, Oddiel Sa, Vložka č.803/S
    2. TOPTRANS EU, a.s., so sídlom Na Priehon 50, 949 01 Nitra, IČO: 36 703 923, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Nitra, Oddiel Sa, Vložka č.10363/N 

Záverečné ustanovenia


  1. Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť dňom 24.5.2018 a nahradzujú predchádzajúce obchodné podmienky.
  2. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke  predávajúceho, tj. na www.bezanex.sk
  3. Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov a Zákona o ochrane spotrebiteľa pri zásielkovom predaji zákon číslo 108/2000 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji, zákon č. 428/2002 Z. z. o ochrane osobných údajov.
  4. Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto Všeobecné obchodné podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.

 

Tieto internetové stránky používajú súbory cookie. Viac informácií TU © 2012 - 2018 Bezanex s.r.o.. Design by IDEA DEPOZIT